Vapenväska pistol tips önskas

Hej! Är ute efter ne sorts range bag med plats för 3-4 pistoler. Sedan vill man ju såklart få plats med allt vad som kan tänkas behövas när man åker och skjuter, till exempel ammunition, vapenvårdskit, magasin, täcklappar. Jag har sett bland annat CED Professional Range Bag, Glock range bag men vill höra vad folket använder :grinning:

Mvh

Kör med Biltemas rangebag, får plats med det mesta och två vapenväskor. Lite beroende på vad jag behöver få med så tar jag vapenväskorna lösa och har kikare och hölster i väskan istället.

Biltemas väska är en ren kopia av en dyrare men bra kvalitet till ett okej pris 500kr

Men den har väl inte styva sidor

Hur är den som invändigt? Finns det separata fack för varje pistol? :grinning:

Man kan dela upp den i flera fack men jag ställer ner pistolens orginalväska i väska

1 gillning

Nej, jag ställer ner pistolens orginalväska i Biltema väskan

1 gillning

Måste kika på en sån väska nästa gång jga åker på biltema. Jag är ute efter en väska där man kan lägga lösa pistoler var för sig i ett fack om du förstår. Alternativt en typ hardcase väska endast för pistolerna och sedan en mjukare väska för tillbehören osv. Ingen här som använder någon sorts kameraväska eller liknande där man kan modda väggar invändigt?

Jag har en kameraväska
Som jag byggt fack i till fältskytte… dock inte använt den än . action väska från CyberPhoto

1 gillning

Har en CED väska som jag är riktigt nöjd med. Stabil och rymlig. Har dock bara använt den för 2 pistoler åt gången. Placerade i de inre sidofacken. Vet inte hur det blir med 3-4.

1 gillning

Grymt! Tack för svar! Vilken modell kör du på? Professional, Professional Deluxe eller XL?

Det är CED Deluxe Professional jag har. Mittenväskan man får med i XL-modellen hade jag ändå inte fått plats med känner jag. Där vill jag ha hörselkåpor, ammo mm. Så har inget behov av att kunna lyfta ur den inre väskan.

En bekant har dock XL-modellen och det är lite större fack på kortsidorna vilket kanske hade varit trevligt. Men som det är nu så uppfyller den alla krav och lite till. Kommer snart ha en 3e pistol att stoppa ner, då tänkte jag att 9an (som har minst originalväska) får hamna i mitten.

1 gillning

Tack för info :grinning:

Köpte hem denna och fick hem den igår. https://www.taiwangun.com/en/backpacks-bags/large-range-bag-2-0-black-8fields

Har bara hunnit inreda den litegrann igår men jäklar vad jag tror det blir bra! Får utan tvekan plats med flera pistoler och allt jag behöver. Ska försöka inreda helt å hållet nån dag och fota! Köpte även 2st såna här som jag tänkte ha pistolerna i när dom ligger i väskan.

Om någon ska beställa prylar därifrån kan jag eventuellt beställa också så kan vi dela på frakten alternativt om den blir gratis så kan vi dela på svenska frakten mellan oss issåfall.

5.11 tactical rangebag. Rymmer allt och lite till

Har också den riktigt bra!

Den här använder jag, och den är helt suverän:

Någon som har bra förslag på Rangebag i ryggsäcksutförande, ska helst passa en pistol med lite längre pipa också?

Jag såg några intressanta vapenväskor inne på Nordic Army’s hemsida. Först den här. En axelremsväska - går även att bära väskan i handen, utan axelrem.

https://armygross.se/ryggsackar/duffel-bags/nordic-army-range-bag-m90/

Sedan den här ryggsäcken med en riktigt smart utformning där man lätt och ledigt får in sina pistoler.

Observera att vapenryggsäcken INTE levereras i khaki-utförande, utan i ett så kallat multicamo-utförande. Det vill säga, det klassiska camo-mönstret som man ser på den första bilden i bildserien.

https://armygross.se/ryggsackar/vapen-ryggsackar/tactical-vapen-ryggsack-tactical-multicamo/

1 gillning