Vapenskåp Vorsteh V20

Hej
Jag har kommit över ett Vorsteh V20 vapenskåp. Skåpen tillverkades av Storuman industrier som sen blev Compia Storuman.
Eftersom skåpet nog är från mitten av 90-talet är det inte märkt Ss3492, men googlingar tyder på att det uppfyller motsvarande krav och det ska finnas en Pdf som Storuman hade på sin tidigare hemsida som styrker det.
Jag lyckas inte få tag på den och Compia verkar inte ha den kvar heller.

Är det någon som har en kopia att dela med sig av?

Det är ett fint skåp och jag skulle gärna vilja använda det till vad det är avsett för.

Har inte licenshandläggarna hos polisen en lista över vika de godkänner? Du kanske inte behöver märkningen eller pdf.

1 gillning

Kanske det, det är värt att kolla, tänkte inte ens på det. :slightly_smiling_face:
Tack för tipset!

Jag tittade på ett sånt skåp för ett par år sen (fanns också ett större) och vad jag vet var det klassat och godkänt.

https://byggkatalogen.byggtjanst.se/produkt/vardeforvaring/vorsteh-security-vapenskap-v20-v8-v4/94462

1 gillning

Jag jobbar på Compia och det finns uppgifter om skåpen.

//JonIMG_0866

3 gillningar

Hejsan Jon!
Fantastiskt ! Jag hade mailat till Compia tidigare, på någon infomail, men inte fått svar.

Finns det någon möjlighet att få köpa ett exemplar/kopia av dig?

Med vänlig hälsning /Daniel

Jag är osäker huruvida någon går igenom den mailen så det kanske är därför du inte fått något svar.

Det går fint, är just nu i Sthlm(volbeat) men är tillbaka i början på nästa vecka så bara att höra av sig.

Med vänlig hälsning, Jon