Till förvaltningsrätten för att inneha vapentillstånd

Hej vänner!

För er som inte följt mig så driver jag en rättslig process till förvaltningsrätten för att inneha vapentillstånd på en Tikka T3x tac a1 i 6,5CM till Jakt. Vapnet betalades i 2017-08 och har sedan dess legat kvar hos Jaktia i Umeå. Mer än 44st var registrerade för jakt 2017-12 varav 7st godkänts efter att min ansökan började behandlas. Vapnet är av manuell repeter typ och är godkänt av Naturvårdsverket för jakt.

I detta inlägg finner ni en länk till en delad mapp med överklagandet, bilagor, avslagstext mm.

Att driva ett mål där polismyndigheten tillåtit sig att strunta i saklighet och objektivitet samt våra svenska lagar är inget man själv ska göra på egen hand. Då polismyndigheten vägrar ta tillvara på den enskildes intressen och omständigheter som talar för den enskilde krävs juridisk hjälp och det kostar pengar då staten inte ger rättshjälp i förvaltningsärenden.

**Idag kom första fakturan från mitt juridiska biträde. **
Totalt 33 975kr.
SWISH 0730 677 860

Kommer att uppdatera vad som donerats allt eftersom i en EXCEL fil som kommer finnas tillgänglig i den delade mappen.
Hör av er om ni önskar va anonyma.

Jag tackar ödmjukast till alla som bidragit hitintills med tips och ideellt arbete med att ta fram vårt överklagande.
Jag tror att detta kan vara ett av dem mest genomarbetade överklagandena hitintills som skickats in till förvaltningsrätten.
Vi har verkligen gjort allt vi kunnat för att detta ska bli så bra som möjligt.

En spännande nyhet är också att SAKO trätt fram och dem har lovat att lämna ett yttrande i egenskap av att vara tillverkaren av vapnet. Där ska dem bland annat ska förklara valet av vissa egenskaper, utförande mm.

Donationer hitintills 04-10 22:10. 6445kr
SWISH 0730 677 860

https://1drv.ms/f/s!AnHAizeqgVMSvTd3kKq35JICmoRt

Hejja hejja, håller tummarna och ska swisha över en liten slant. är så less på såna här fasoner.

Tack så mycket! Varje krona hjälper! :smiley: