Ta bort inlägg i forumet

Önskar att man själv skulle kunna ta bort sina inlägg. Tänker främst på annonser, men även om man skulle posta fel eller what ever.

3 gillningar

Varför ska du ta bort annonsen? Tycker det är bra att annonserna är kvar så kan man få en uppfattning om vad grejen man ska sälja/köpa är värd.

Samma här, möjligtvis så skulle man kunna ta bort personuppgifter.
Tycker det är intressant att se vad som säljs och vad priset är.

Ett forum tappar en stor del av sitt värde om kunskapsbanken som gamla inlägg utgör försvinner. Jag ser inte mina inlägg som “min” egendom att göra vad jag vill med utan forumets.

Tycker det är tråkigt att det går att radera så mycket som det gör, jag ser ett värde i att gamla annonser finns kvar men med markeringen såld.

Personuppgifter behöver inte ingå i forumet utan bör tas via PM.
I övrigt bör annonserna bli kvar i sitt ursprungliga utseende.

Man har ju inte en aning om varan är såld över huvud taget eller vad köpeskillingen faktiskt blir.

Dessutom gör det ju att det blir svårt att hitta det du vill köpa eller sälja när det blir mängder med annonser som bara hänger kvar.

2 gillningar

På vilket sätt är det svårt att skumma förbi rubriker med markeringen såld? Då är problemet snarare alla dagsländor på forumet, de som lägger in en annons men sen aldrig kollar PM eller annonsen och de försvinner inte genom ditt förslag.

Jag håller helt med om att det är bra att gamla annonser ligger kvar så att man kan se prisbild etc. Men jag tycker att det är ett bekymmer att det tar sån tid att radera vissa meddelanden (24 timmar?). Ibland är det uppenbart att personer tror att de skickar privata PM till varandra men lägger ut både vad de har till salu, adress och telefonnummer helt öppet. Det är inte alls bra att det inte går att radera snabbt.

Personuppgifter ska man inte skriva i publika inlägg sådant kan man hålla i PM när det gäller köpes säljes bytes.