Sökes: G3 klon

Inte en aning, har bara läst att man måste byta locking piece för att rullarna inte ska slå ut i lådan så tänker inte chansa. Ska kolla med PTR vad dom säger

Testade att skicka pm till dig får vi se om det går :grinning_face_with_smiling_eyes:

Jo, en sak som är rätt viktig för mig att reda ut. Har för mig att hylsorna blev lite buckliga ibland ifrån utkastarhålet på AK4:an i lumpen. Jag laddar om själv, så det vill jag undvika. Hur är det med PTR klonen ?

Dom typ 300 första såg helt ok ut men efter det så blir det bulor i dom och dessutom så blir det räfflor på dom. Så du kan inte använda hylsorna igen efter att du skjutit dom i en g3@,

Ajajaj, inte helt optimalt. Blir det räfflor av patronläget alltså. Räfflad så inte hylsan suger fast kanske. Kommer inte ihåg det med AK4. Bucklorna kommer från utkastarhålets kant, så det kan man nog modifiera. Det fanns en hylsfångare till AK4 som nog skyddade hylsorna lite, men den kanske inte går att få tag på civilt.

Blir räfflor från patronläget i AK4@n med tyvärr. Kommer inte ihåg hur det blir hylsan om du har hylsfångaren. Fanns ju en hylsbuffert man kunde klämma dit om jag inte minns helt fel och då skonades hylsan från bulor i sidan

Hej undrar hur det gick med ljuddämpare har sökt info på ljuddämpare till G3 men hittar ingen info
Mvh

Hej
Mailade PTR och fick följande svar: "You will need to use a 36 degree (#17) locking piece. We do not make this locking piece. You can obtain this locking piece from Rim Country Manufacturing (RCM).

https://rimcountrymfg.com/ "

Så man måste byta locking piece annars så slår rullarna ut och gör bulor i lådan