Sökes: G3 klon

Så fort jag har fått ihop det som behövs för att söka licens så kommer jag att lägga in om ett inköps tillstånd på en G3 klon. Men tänkte kolla om det är någon som sitter på en som dom vill sälja? Är intresserad av ex ptr gir 101 osv men INTE något från MKE.

Kan ta det vidare i pm med bilder osv

Tips:
Notera att det kan finnas personer som letar efter personer att råna, så undvik att föra in dina personuppgifter. Rapportera också skumma meddelanden till administrator så vi kan blocka och eventuellt polisanmäla. Vid personligt visning kan det vara en bra ide att träffas någonstans där du inte är ensamma Om du har nytta av forumet skänk gärna en slant till driftkostnader

Bumpar den här då det är dags att skicka in för inköpstillstånd / licens

Bump, ingen till salu?

Bumpar annonsen, ansökan om inköpstillstånd lämnas in i veckan

Bumpar annonsen. Lämnat in om inköpstillstånd på en PTR GIR 101, ingen som sitter på en som dom vill sälja?

Bumpar denna en sista gång innan inköpstillståndet kommer

Bumpar den, har inköpstillstånd nu

Sista bumpen, beställer en ny i veckan annars

1 gillning

Tja! Köpte du en PTR 101 GIR ? Funderar också på en…

Yes det gjorde jag, ångrar det inte :grinning_face_with_smiling_eyes:

Gött !!
Vart hittade den ? Kostnad ? Tillbehör ?
:+1:

Via en handlare i Göteborg, men den som importerar dom finns i Uppsala. Då kostade den 21k, sist jag tittade låg den på runt 30k.

Tillbehör mag etc kan man söka via annons här eller i vissa grupper på FB eller mewe.

Köpte extended handguard till den i samma veva då jag gillar den looken som blev. Men måste antagligen byta då jag köpt ljuddämpare så då blev handguarden för lång.

OBS! Ska du sätta dämpare på den så måste du byta locking piece I den annars så kommer du få bulor i lådan av rullarna. Jag har inte köpt locking piece än men ska kolla med PTR om man kan köpa en därifrån

Aha, priset har gått upp 35%
Nåväl, det är väl som dom säger…
Det gör lite ont, men går över.

Tack för tipsen !!!:+1::muscle:

Inga problem, vill du ha vilka sidor osv så skicka ett pm :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 gillning

Hmm, förlåt en novis på sådana härna antisociala medier, men hur skickar man PM ? :flushed:

Måste man byta locking piece med flow through-dämpare också?

Tryck på “Avataren” välj meddelande.

1 gillning

Kommer inte upp nått meddelande för mig, kanske är blockad på nått vis… :weary:

Man måste antagligen vara medlem ett par dagar.

Aha… :+1:
Alltid nått… :sun_with_face: