Leverantörer

Är mycket ny inom den här fantastiska sporten och som säkert många andra, nya som gamla skyttar gillar att googla på vapen och tillbehör. Säker så har ni även funderat på val av revolver eller pistol. Har även försökt få fram information i detta forum, men har väl inte byggt upp de rätta sökorden :slight_smile: i mitt vokabulär.

Vad har vi för leverantörer att vända oss till?
Är det ngn leverantör som erbjuder provskjutning av vapen?
Är det ngn skillnad på att införskaffa utomlands, är det ens ett alternativ?
Kan handlare ta hem t.ex. revolvrar som inte finns i Sverige. ex Ruger super gp100?

Frågor från en som inget vet!

2 gillningar

Hej! Det finns en hel del att kolla på, provskytte går i regel att ordna hos flera handlare. Men hör alltid av dig i förväg för att försäkra dig om att sakerna finns hemma. Har själv varit ny i en relativt liten klubb och det var inte enkelt att hitta vad man sökte i början. Många frågor med inte så många svar. Jag har därför startat en sida Pistolskytten.com där jag försöker ge så många svar jag kan. Annars kan jag tipsa om Arne Nohlbergs blogg som också har varit god hjälp. Dessvärre verkar den ha lagts ned.

Vad gäller handlare så är det väl många som handlar där det är närmast. Skickar med några förslag även om det finns fler.
Sportec
Ammo Center
FK Sport
Astro Sweden
Karl Olsson
Staffans Vapen

1 gillning

Hej! Tack för ditt svar, skall definitivt läsa din sida! Det är verkligen en djungel och när man är ny behöver man hitta rätt information från bra sidor!

interprodukter
BGK (ringa är nog nästan enda alternativet)
kruttunnan
Det är tre andra intressanta
Walter borg för auktioner
hunters house i danmark

Lite som kompletterar listan ovan

1 gillning