Ammo till samling

Hej på er,

är på jakt efter ammo till min samling, har givetvis licens för det. I samlingen finns redan de mest förekommande kalibrarna men om du ligger på något udda som du vill bli av med eller kan undvara några av så kontakta gärna mig. Alla erbjudanden beaktas givetvis.

Vad anser du som udda ?
Vad saknar du ?

Det som verkar till att bli svårast är dom minsta kalibrarna så om vi börjar i den änden:

2,7 mm Kolibri Auto
4,5x30Rmm SPS
3mm Kolibri
4,25mm Liliput Auto
5 mm Clement Auto
5 mm Bergmann
5,45x18mm Soviet
.22 Remington Jet Magnum
.221 Remington Fireball
5,5mm Velo Dog Revolver
5,8x21mm DAP 92
.25 North American Arms (NAA)
.256 Winchester Magnum
6,5mm Bergmann
7mm Nambu
7mm Bench Rest Remington
7,62mm Russian Nagant Revolver
.32 Protector
7,65mm Roth-Sauer
7,7mm Bittner
7,62x25mm Russian Tokarev
.30 (7,65) Borchardt
7,63(7,65)mm Mannlicher
.30 (7,65x21mm) Luger
.30 (7,63x25mm) Mauser
7,62x38mm SP-3
7,62x42mm SP-4
7,62x63 PZAM

är det något av det som du har eller något annat så är det bara att hojta till.

Jag främst Kynoc historiskt. PM (har licens också :slight_smile: )

Har du 4.6x30 (MP7) redan?

Lite nyfiken bara, har du .22 kort? Även kallad “Ekorreskott” av vissa gubbar uppe i norr. :slight_smile:

Har .45WM. Dock handladdade och ej original, men med Winchester orginalbox x20.

Är du ute efter enstaka skott eller hela askar?

Det funkar fint vilket som, fast i första hand enstaka men det funkar även med hela eller delvis hela askar

Hejsan
Jag har några öveblivna 7,62mm Russian Nagant Revolver i gömmorna
/Håkan

Jag har en del ammunition som jag kan tänka mig sälja. Jag har samlingslicens för kulkaliber .22-50 och har samlat främst på hela askar (ligger i mitt tillstånd) och främst gevärsammunition från Norma men även Kynoch och en del tyska tillverkare i tyska kalibrar. Fokus ligger annars mest på typiska safarikalibrar för storvilt. Finns det något intresse så skicka ett PM. Ska kolla hemma sedan lite vad jag har och kan lägga ut en lista här.

en sådan har jag 5,45x18mm Soviet

Har en samling som ska säljas om någon är intresserad exempel se bild ( har ca 4 lådor)

Absolut där ser ut till att vara något som skulle passa. ta ett foto på allt du har och berätta vad du vill ha för det.

Hej
Jag kan inte lägga in bilder här men om du skickar Mail så kan jag skicka bilder där
Det är usmcarbin06@gmail.com