TESRO TS22-3 Pro - 22:a

Hej,

Undrar om någon som har en TESRO TS22-3 Pro skulle kunna skriva någon rad om vad han/hon upplever som positivt/negativt med denna modell/fabrikat?

Mvh Fredrik

Lyfter denna tråd.
Någon som har input?
Vapnet verkar intressant, har dock inte haft förmånen att känna och klämma på någon än.

Har använt en i ca 8 veckor och är nöjd med den

Tack för svar gullarp!
Har du upptäckt något du inte gillar, som kanske är bättre på andra vapen enligt dig?
Något du gillar extra mycket?

Står inför mitt första val och skulle gärna få så mycket kött på benen som möjligt.

Har tyvärr inte haft möjligheten att klämma på denna modell än så länge.

Mvh
Andreas

Har skjutit med en Unique sen 1986, Så det tar ett litet tag att vänja sig vid denna. Haft en AW93 imellan som jag inte kom överens med, så därför bytte jag till Tesron. För tillfället så är det bara planerat att skjuta precision med den och jag tycker att det känns bra. Har inte hittat något negativt ännu mer än att det sämsta är han som håller i vapnet. Det som jag tycker är bra är att avtryckarn känns precis som min Unique, men det är ju en justeringssak.

Låter riktigt bra!
Stort tack för svar.

Hej!

Vill åter igen lyfta den tråd då det har blivit dags för mig att köpa min första .22a och jag har “fastnat” lite för just TESRO TS22-3 Pro. Men det finns väldigt lite skrivet om den av aktiva skyttar. Visst, vissa handlare har skrivit några rader men de skriver ju för att sälja…

Ni som skrev förra året, fungerar de fortfarande bra?

Alla tips, råd och förslag mottages tacksamt!

Jag tycker fortfarande att den är behaglig att skjuta med, men man måste ha någon som kan tillverka slagstift om stiftet går sönder, för det är svårt att få tag på nya. Jag själv fick 2 st från Tesro i Tyskland efter ett antal brevväxlingar med dom, Och sen har jag genom en arbetskamrat låtit tillverka ett par extra som fungerar perfekt. Har även frågat Tesro om dom tänker tillverka en hylsfångare till .32:an men det verkar inte så. Hittade en på eBay från Spanien, men han skickade inte till Sverige.

1 gillning

Vill minnas att den fick jättebra betyg i vapentidningens test.

Om det är intressant kan jag leta reta på tidningen och fota av artikeln.

1 gillning

Det får du gärna göra, tack!

Tycker fortfarande om min Tesro TS 22-3 Pro och använder den till främst Militär Snabbmatch. Har även köpt en Tesro TS 32-3 Pro efter att jag hittade en tillverkare av hylsfångare i Frankrike som fungerar bra.
Har bara haft den en vecka så det tar väl lite tid innan man får till en bra laddning av patronerna.

1 gillning