Söker Suhl 1275 SBS

Söker en Suhl 1275 SBS. Vapnet kan vara defekt eller i väldigt dåligt skick bara bladfjädrarna och skruvar är ok. Även tips på handlare som kan ha dessa stående i sina skrotlådor kan vara av intresse.

Hej, har en sådan om du vill köpa!
Hagelgevär Tyskt SvS Hammerless Fabrikat THÄLMANNWERKE Suhl mod. 1275.
Kaliber 12/70. . Piplängd 71cm. Top lever.
Kolv med pistolgrepp och gummibakkappa. flamhärdad baskyl.
Mycket gott skick. Min priside 800 kr
//Göran

Hej,

Ser den ut så här vad gäller skruvhålen i lådan och är den inringade skruven vänstergängad:

Anledningen är ju att vi är ett par som skjuter just den bössan i CAS och de går ganska så hårt där med runt 1000 skott om året och vi har lite svårt att hitta reservdelar till dem. Själv har jag just fått ett brott på den skruven och behöver en ny.

Så min andra fråga är, kan du tänka dig att skruva isär bössan helt och skicka mig allt förutom själva stommen till lådan och pipan? Då behöver vi nog inte strula med licenser utan jag köper alla licensfria delar (de utan serienummer) och du skrotar sedan pipa och låsstomme? Bör du nära Uddevalla så kan jag komma och skruva ur delarna själv då jag har pillat ganska mycket med min egen så det tar bara några minuter att göra det ifall den inte har beckat ihop helt?

Gör du det så ger jag dig 800:- för delarna direkt så länge skruvar och fjädrar ser bra ut! :slight_smile:

Ring gärna på 0708-443838 om du vill ta ett snack direkt.

Mvh
Micke

Tack för ditt svar! Ska kolla på detta i helgen, ok?
Bor i Hälsingland, så det blir isf paket till dej!
//Göran