Regler för köp av vapendel från USA?

Har någon information om vad som krävs för att köpa del till vapen från USA? Jag har kollat runt på polisens sidor och försökt googla mig fram men hittar inte något.

Jag är ute efter en Exact Edge Extractor för SW22 från Volquartsen (https://volquartsen.com/inventory_configurations/1084) och de samarbetar med EasyExport - så de verkar sköta den amerikanska lagstiftningen så man som individ kan köpa från Volquartsen, dock vet jag inte om det räcker för själva importen till Sverige. Var kan jag hitta information någon som vet?

Den delen är inte tillståndspliktig varför inget särskilt tillstånd krävs för att få ta in den, dock kan tull osv. tillkomma.

1 gillning

Tack, tull mm räknar jag med att få betala.

Det kan även vara så att den faller under amerikanska förbud för utförsel som alla andra vapendelar/vapenrelaterat material brukar ligga. Tyvärr…

Därav använder de EasyExport… verkar fungera till Sverige.

Verkar fungera med beställning via EasyExport - fick ok från dem utan några tillägg av information på Exact Edge Extractor för SW22 från Volquartsen. Får se när den kommer vad det blir för tull och avgifter.

Leverans idag - lite kompletteringsbeskrivning på paketet till tullen samt tull och administrativ avgift. Ganska problemfritt sammanfattningsvis.

1 gillning