Moonclips inkl verktyg/mooner/demooner (SÅLD)

Säljer 36 st moonclips för .45ACP. Har använts i en S&W 625. Säljer även ett verktyg som används till att montera patroner och avlägsna tomhylsorna från moonclipsen. Väldigt smidigt verktyg!

Pris: 700kr. Kan skickas, då står köparen för frakten.

Hej, säljer du verktyget separat?
Funkar det till 38/357 mag?

En skyttekamrat testade att lägga på ett moonclip som hörde till 9mm och då var centrumhålet på clipet för litet. Så jag kan bara säga att verktyget i nuvarande utförande passar moonclips för .45ACP i en S&W 625. Jag har dock sett att det finns liknande verktyg där man kan byta ut ”centrumhålshållaren” så att den passar olika storlekar på moonclips. Mitt verktyg har ju två ”inbuktningar” på armen som trycker in patronen, så jag chansar på att det går att ändra storleken på ”centrumhålshållaren” så att man kan fylla de moonclips man har.

De två håligheterna i botten på handtaget som används för att ta bort tomhylsor tyder ju också på att det ska gå att använda till två olika storlekar

Ok. Tack för svaren. :sunglasses:
Jag beställde precis ifrån TK Custom i usa. De har ett verktyg som du sedan byter centrumhålkaren i för varje kaliber. Verkar smidigt. :wink: