MatchGun MG1E

Jag säljer nu min MG1E med en högerkolv.

Den måste dock servas före den används!
Packningarna måste gås igenom och tuberna behöver provtryckas. Dock kommer det inte hindra dig att torrklicka före du skickar iväg den då den har elektriskt trycke vilket gör att du kan torrklicka ca 10 000 gånger på ett enda batteri. (Batteri medföljer)

Utöver luftpistolen följer en extra mindre väska samt pump - som även den kan behövas ses över.

Pris: 8500 kr eller bud

Finns i Stockholm och skickas i paket. Mottagaren står för frakt.

Jag har även testat att skjuta vapnet på 25 m på en luftpistolstavla och sköt nästan 50% i svart.

537614298111210

Vad står det för datum på tuberna?

Inget datum på tuberna men jag hittade orginalkvittot och där står 20091222.

OJ! Tittade just på vad en ny MG1E kostar i Sverige idag - 18 695 kr.

Dock att ta i beaktning är att mg1e och mgh1e inte har så mycket mer än just matchgun 4,5mm pcp gemensamt

Du har rätt. Det är lite intressant med den “extra” luftkammaren samt det elektriska trycket som automatiskt övergår till mekaniskt utifall batteriet tar slut.

Det som är lite roligt är att när jag kopplar upp MG1E med min SCATT - som jag även funderar på att sälja - så räcker det elektroniska trycket att ge tillräckligt utslag för att registreras som ett skott. Detta gör att man kan träna med SCATT hur mycket man vill utan att att använda vare sig kulor eller använda pumpen så länge som batteriet räcker.

Hej vilken scatt har du? Vad har du tänkt för pris med scatt. Med tanke på service av pistol å tub ålder

1 gillning

Scatten är utlånad så jag har inga data på den här men den är trådburen. Har adaptrar för olika kalibrar med. Måste fundera på pris men om jag buntar ihop den med luftpistolen så totalt 12 000 kr som ett packet eller högsta bud?

bump

8 000 kr eller högstbjudande?

Hej. Väldigt länge sen nu. Har du pistolen kvar?

Ledsen - den är såld.