Match Guns MG2/MG2RF

Hej igen, tog lite tid för mig att svara, det enda som jag känner till är att balansvikterna sitter ovanpå pipan istället för i fronten.
Om det skiljer något annat känner jag inte till, men du kanske kan få reda på från Astro sweden/ Anders Grimling.
Ha de…

Hej, om du fortfarande har kvar din MG2:a så finns det en lösning på problemet, det sitter i utkastaren och är lätt åtgärdat av en vapensmed som jag känner, har en kollega som råkade ut för samma problem och det har inte med ammoniak att göra.
Ha de…

Inte ammoniak utan ammo :joy::joy::joy:

Någon licens för Pardinin har inte kommit än. Får skaffa ett gevärsskyttekort från Sv Skyttesportförbundet om det går att komma med i någon förening.

Ja det blev en Pardini SP .22:a med en HP .32:a växelsats. Är mycket nöjd med den. Fungerar bra resultaten upp. Jag har monterat in ett smalare korn från Tyskland och beställt en flatare kolv från Rink. Licensen dröjde i 15 veckor.

1 gillning

Lyfter tråden.Hur går det med MG2/MG2RF ni som har?Funkar dom eller är det fortfarande trassel?
Man hör lite olika versioner

Ja min går klockrent! 6000 skott i år, jag kommer aldrig byta pistol, förutom om den här tar slut förstås, men då blir det en likadan :wink:

Hur länge har du haft den?

Jag köpte den förra sommaren!

1 gillning

Hej,
Jag har en Mg2RF på gång som är ny, fast av den äldre modellen. Dvs, inte evo. Det man kan se som skiljer är placeringen av dämpvikterna, men är det någon som vet vad mer det är som skiljer.
Det är väl främst driftsäkerheten jag är lite orolig för…

Fyller på tråden lite.

Har just köpt en MatchGun MG2E Rapid och nog skjutit över 500-600 skott med 5 olika sorters ammo. Här följer mina jämförelser efter bytt från Aw93 jag skjutit med i ca 5 år.

MG2E Rapid vs Aw93

  • kolvinkel passar mig bättre
  • kolven kan vinklas i alla riktningar.
  • bättre balans för mig.
  • rekylupptagningen mer ”rakt” bakåt och mera mjuk. Detta är en slutsats jag dragit utan att börjat testa att ändra de olika rekylvikterna.
  • manteln hakar inte upp på sista skottet vilket gör alla skott i serien lika.

MG2E Rapid vs Pardini

  • Elektronisk avtryckare
  • längre pipa

MG2E Rapid vs Walter GSP500 (elektronisk avtryck)

  • över 10 års erfarenhet av elektroniskt avtryckare.
  • längre pipa

Elektroniskt vs mekaniskt trycke

  • inga ytor som gnider mot varandra och kommer i och med det inte förändras över tid.
  • torrklicks- och snabbmomentsträning utan behov av mantelrörelse

Enbart testat på MG2E Rapid

  • ”klickljudet” utlöser SCATT-enheten.

Nån som har mer att rapportera om MG2? Lite nyfiken på en till fält och bana. Kommer den att funka en höstregnig fältrunda i oktober?

vi har 3 i föreningen 1 fungerar 2strular men kan vara handhavande fel .
Inga vapen funkar för den skytten.
Dom som köpt i grannklubbarna skjuter bara militär snabb med dom ej fält.
Troligen för krångligt ladd förfarande.

Testade en i klubbens nya MG2’a och jag kunde inte skjuta en serie utan att något strulade och då försökte jag inte ens ladda 6 skott (magasinen tar bara 5). Problemet verkar ligga i omladdningen, där den matar patroner likt ett hagelgevär med en lifter… och när det strula, så gjorde konstruktionen det nästan omöjligt att rensa en fastnad patron (i liftern framförallt) utan verktyg.

Har en AW93 och det lilla den strular beror på 40 år gamla magasin. Köpte ett nytt och pistolen är lika pålitlig som alla andra jag testat med rätt ammo. AW93 gillar inte CIP-ammo - ett trångare patronläge ställer till det.