KÖPT Hylsor .44 magnum

Finns det någon runt uppsala som säljer .44 magnum hylsor för en vettig peng? Ej s&b.

Kolla även S&B. Jag tror att .44’orna funkar bra. Även .357’orna kan funka bra om man kör dem i en Dillon 1050 (så tändhattshålet ryms upp lite) första gången man laddar om dem. Har man ett gäng fungerande hylsor, så är det ju lätt att återanvända eftersom en revolver inte sprätter hylsor omkring sig (antar att det är till revolver du skall använda dem).

Jag laddar redan en mängd kalibrar sedan flera år tillbaka. Dock en lee progressiv press så den gör inget åt tändhattshålet. Problemet med s&b är att de har andra dimensioner på tändhattshålet. Med stora primers så är det ett helsike att få i dem, ofta kommer de lite snett så de blir lätt deformerade. S&b hylsor blir också “stela” väldigt fort jämfört med ex cbc eller fiocchi hylsor

Jag har nya starline ligger. Skicka pm vid intresse.

De första S&B jag använde var innan jag hade egen 1050. Jag lät en kopis köra dem igenom sin 1050 och efter det använde jag de flesta av de hylsorna länge. De var helt jämförbara med t ex CBC. Jag hade tom procentuellt set fler spruckna CBC än S&B. Vill du ha riktigt bra hylsor, så hugg på Billierudeboy’s Starline. Starline är det bästa i hylsväg jag någonsin använt. Jag tror jag har laddat en bit över 200000 plugg…