Intressekoll Luger P08 byf 1942

En gammal vän som inte har varken dator eller sociala media bad mig att undersöka intresset för en nummerriktig Luger P08 byf från 1942. Tyvärr inte magasinet nummerriktigt. Hölster från rätt tid finns.
Jag gissar minst 12 000kr eller är jag ute och cyklar.

Tips:
Notera att det kan finnas personer som letar efter personer att råna, så undvik att föra in dina personuppgifter. Rapportera också skumma meddelanden till administrator så vi kan blocka och eventuellt polisanmäla. Vid personligt visning kan det vara en bra ide att träffas någonstans där du inte är ensamma Om du har nytta av forumet skänk gärna en slant till driftkostnader

Tips på innehåll:

  • Pris/Anbud:
  • Var finns den (ungefärligt), kan den skickas med post, bussgods, levereras för hand
  • Produktbeskrivning
  • Skick/antal skott skjutna
    Bild

Vapnet kräver licens. Skicka PM vid intresse, uppge gärna klubbtillhörighet och skyttelicens nummer.

Det är nog inga större problem att få men Beror väl helt och hållet på skicket i övrigt. Även om den må vara nummer riktig så vill nog den som köper den kunna skjuta utan problem.

Walter Borg kan vara ett alternativ då deras sammarbete med auctionnet öppnar upp en betydligt större marknad framförallt utomlands som kan vara med smidigt i budgivningen.

Håller med Speeedo. En sån här pistol säljs ju inte bara för sina skjutegenskaper utan kanske mer för sitt historiska värde och då bör man nog försöka uppsöka en större marknad än Skytteforum. Walther Borg kan sannolikt också bistå med en värdering.

Jag har köpt en likande på Auctionet och jag har kollar hur dom marknadsför p08:or. Det finns mer att önska. Min skrev dom hade utbytt pipa vilket inte var fallet. Säljaren hade lätt kunnat få minst 10000kr mer än vad jag betalade på grund av undermålig info.
Dessutom ”bränns” väl 22% av både på köp och säljsidan.
Jag skall dock ändå kolla med dom.

Tack.

För att vara en auktionsfirma och vapenhandel så är WB ganska usla på att få information om sina objekt rätt.
Sen är det ju så att WB tar runt 20% av både säljare och köpare och då köpare räknar in det i priset så är slutpriserna ca 20% under “marknadsvärdet” och från detta tar sedan WB 20% till av säljaren.
I princip måste alltså WB sälja ett vapen för 50% mer än vad du kan sälja det för själv för att det ska löna sig.
Har man tur och får några personer som bjuder mot varandra så kan det ju absolut bli mer än vad man tänkt sig, men det kan ju gå åt andra hållet också…

1 gillning

Walter Borg tar bra betalt för sitt arbete också.