Hämmerli x-esse sport .22 +/-

Siktar på att köpa en första egen .22a efter nyår, inne på en hämmerli x-esse sport

https://www.sportec.se/produkter/vapen/pistoler/pistol-hammerli-x-esse-sport-sf-22lr

Erfarenheter kring den… ? +/- ?
Har testat enoch tycker den sitter bra i handen och skön att skjuta.

Värd att köpa ny från affär eller mer värt att hitta beggad ?

Känslig för olika ammo? Mycke/lite krångel?
Något spec att titta efter om man köper beggad?
Pris idé?

Har du en du funderar på att sälja? Säg till!
Många tankar i huvudet. Ursäkta rörigt inlägg!

Hej du.

Köpte min I feb i år. Efter att ha provat mig fram. Kan säga att jag är nöjd med den sin prisklass. Köpte en standard med rak kolv. Jag upplever att den är för lätt tyvärr även med en tyngre vikt. Siktet är smalt och relativt litet om man jämför med andra c-vapen.Ttycket är lite plastigt men inget som igentligen stöt.Det är nog ingen pistol jag kommer behålla livet ut. Men I början tycker jag att det är ett bra vapen om man tittar på en ny pistol i den prisklassen. När det gäller ammunition så skjuter jag CCI och det fungerar fint. Har provat några olika märken och tycker inte den är känslig.har skjutit ca 1800 skott med min på 4 månader och har inte haft nått strul.

1 gillning

Du kan känna dig trygg i att köpa en hämmerli som första pistol. De är mycket lätt skjutna om man trivs med lätta pistoler. Precisionen är mycket bra och det enda som kan höja mitt snitt ett poäng eller två är kanske en Pardini för dubbla kostnaden.

Hittar du en beg i bra skick annars kostar en ny inte så mycket.

1 gillning