Första pistol

Hur dom att ha och göra med? Jag har mailet dom 3 gånger angående två olika pris och allmänn info men inte fått något svar

De är väldigt hjälpsamma och bra att ha att göra med.
Tyvärr har det mycket att göra emellanåt och har svårt att svara i telefon
men mail brukar fungera, konstigt att du inte fått något svar.
Han har betydligt mer än vad som finns på hemsidan så det bästa är att besöka butiken.
Kanske ligger fel geografiskt för dig men har du vägarna förbi rekommenderar jag ett besök.

Jag får nog prova igen då :slight_smile: det var visserligen strax innan semestern.

Jag har 90mil enkel resa så jag har inte möjligheterna att åka förbi tyvärr annars hade jag gjort det då deras utbud verkar väldigt stort

Halva nöjet är väl utseendet :smirk:

Kollat bgk än?

Nej jag har faktiskt inte haft tid :see_no_evil: det har varit allt för mycket på jobb för personliga ärende. Men jag ska försöka ta mig tid nästa vecka

Gör så, om han har några kvar :+1:t2:

Hur är Beretta 76 och 86 som första pistol? :grin:

Någon som vet var och om man kan köpa nya kolvsidor till high standard Victor? Jag har ev hittat en i nästan nyskick dock med tumhyllan på fel sida…
Är vänsterskytt och som vanligt när man hittar något kul så är det höger vapen

Köp en Hämmerli sp20 så har jag en vänsterkolv till den😜

Köp en Hämmerli sp20 så har jag en vänsterkolv till den😜

Jo jag har fått möjligheten att köpa en sp20 men en pistol ska maget sitta i handtaget :joy:

En väldigt bra pistol iaf🤣

Det betvivlar har inte det minsta :grin: troligt vis blir det en x-esse för min del då lite efterforskningar så kostar reservdelar till en sådan kaffe pengar i princip :see_no_evil:

Var inte rädd för att behöva byta grepp. Rink har fina grepp och de gör speciella dubbelsidiga på beställning som jag förstått det.

Det är oftast mycket lätt att byta grepp också, ofta bara en skruv, så jag ser inget större problem med att skifta grepp när man skiftar skytt.

Själv har jag 2 Morini i .22. En CM84E som var min första, och jag har kompletterat med en CM22 som är den jag använder mest idag för tävlingar. Mycket nöjd med båda, men kanske aningens över din budget, speciellt med ett grepp till.

Personligen tycker jag greppet är mycket viktigt. Nästan så att greppet är viktigare än pistolen.
Ifall du är lite småhändig kan du fräsa och karva fram ett eget grepp i trä. Ifall du hellre lägger ner tid, än pengar. Det är ingen rocket science, så du kan prova dig fram.

Skulle för egen del undvika Hämmerli x-esse. Vet inte riktigt varför, gillade den inte bara.
Har varit nyfiken på Ruger Mk3/Mk4, men aldrig köpt nån.