Bytt å klart (32 S&W Long LRN - 2 askar (felköp))

Går det att få till en smidig affär för två askar 32 S&W Long LRN (en ask Magtech, en ask S&B) i Stockholm? Jag köpte en pang i kaliber 32 S&W Long utan att begripa att den bara tar LWC. Så mina för-inköp av ammo blev lite fel.

Om nån (gärna i västra Sthlm) vill köpa dessa två askar för 300 pix är det nog enklare för mig än att hitta tid att åka tillbaks till F&K och byta.

Testa på xxl

Han kan ju inte sälja ammon till xxl :joy:

1 gillning

Vem vet, det kanske går och jag kanske ska testa :laughing: Nu tror jag iofs att F&K säkert tar tillbaks ammon, särskilt om jag byter till annan sort, men det är knepigt att komma dit när de har öppet.

För tydlighets skull: jag vill inte köpa LRN, jag vill sälja. (Detta är kopplat till det faktum att jag postade i “säljes”-delen av forumet.)

Uppfattade frågan fel :joy::joy: sorry.

Varför inte bara ta med askarna till nästa träning eller tävling?
Då finns det säkert någon som vill köpa dem av dig…

Men man blir lite nyfiken - köpte du en pang som du inte hade koll på vilken ammo den funkade med?
Alla som har skjutit med en .32-tävlingspistol vet ju att de bara funkar med WC-ammo…(eller för att vara korrekt: man kan ladda själv med andra typer av kulor också och trycka ner dem i hylsan så de blir lika korta som WC-ammo, men sådan ammo finns mig veterligen inte att köpa…).

Eller köpte du ammon innan du köpte pangen och hur kunde du då göra det utan giltig licens för vapnet?

Mvh
Johan B

1 gillning

Ptja, jag visste ju vilka kalilbrar puffran tar (22LR och 32 S&W L) men nej, jag visste inte att 32-växelsatsen var begränsad till LWC. Revolvrar i 32S&W tar väl allt? Men nu köpte jag den här pistolen efter att ha blivit förtjust just i wadcutterskyttet, så jag är inte missnöjd. Jag gjorde ingen enorm research - det är ett begagnat vapen som jag köpt av en klubbkamrat till trevligt pris och det blir lite vad det blir då. Om jag var på väg att investera 30-40 lakan i ett vapen skulle jag välja och undersöka noggrannare.

Problemet löst. Nu har jag 32 S&W LWC i stället.

Kanske borde förtydliga kring detta så ingen tror att nåt skumt har inträffat. Jag köpte ammon efter att jag fått licensen, men innan jag fått själva vapnet.