Bra rödpunktsikte till hagel

Söker ett rp sikte lämpligt för hagel IPSC. Vad rekommenderar / använder ni? Vad bör man tänka på när man väljer sikte, vilken MOA är lämplig till IPSC hagel ( open). Tänkte mig en budget på 2500-4000 kr ca// mvh Anders

Jag har iofs inte ens hunnit provskjuta mitt, men holosun 510c verkar vara väldigt populärt i staterna för just detta ändamål.

Jag kan bara säga att det har väldigt bra intensitet, och jag kan inte se att det skulle vara sämre än mitt Eotech, dock är det billigare, och har mycket bättre batteritid.

Ang. MOA så skulle jag säga att det funkar nog bra med en liten punkt. Men eftersom man inte har behov av en liten punkt på korta avstånd, så kan man lika gärna ha en stor, som syns bättre.

Med holosun kan man förresten välja mellan punkt (på 2 MOA har jag för mig), ring eller båda delarna.

Höjden är ju en viktig faktor.
Vad ska du ha det på för en bössa?
På en AR-baserad bössa så passar holosun 510 perfekt (ca 35mm från rail till punkt vill jag minnas)
Men jag kan tänka mig att man vill ha ett lägre sikte till en bössa med rör-magg eller en AK-baserad, då kolven är lägre i förhållande till railen på dem…