1911: Normalt med små märken/grader på manteln?

Ny på det här med 1911. Ni som har varit med ett tag, är det normalt med små märken/grader på manteln vid upphaket och ”takedown notch”? Verkar som om manteln och slide stopen inte riktigt är kompisar.

När jag mantlar så känns det ju lite grann när manteln passerar slide stop, men det kanske det alltid gör? Jag har inga funktionsstörningar.

Som sagt, spelar detta ens nån roll (annat än estetiskt)? Eller är detta något som bör åtgärdas?

Det är en BUL, för övrigt. Ganska ny.

Tacksam för synpunkter från erfarna 1911-användare.

Ska kolla hur det ser ut på min STI när jag kommer hem ikväll så kan vi jämföra lite.

//A

Toppen, tack!

Ser ju inte så kul ut. Hur mycket har gått genom den? Har en BUL själv Target 6, gått kanske 500 skott genom den så jag blev nyfiken jag med. Inget som liknar skadorna du har.

Tack för bild. Din ser ju betydligt bättre ut. Min är en BUL Classic Target i 9 mm. Den har gått runt 1 000. Ja, det kanske är nåt med passningen…

Såhär ser det ut på min slide. Ser ut som vanlig nötning. Denna pistol köpte jag begagnad och jag har skjutit ca 3500 skott genom den. 9mm STI.

Tack för bild. Hmm, ja, det ser ju bättre ut även på din som dessutom gått betydligt mer. Jag får ta och kontakta leverantören. Den är köpt ny av mig.

Stort tack för att ni tar er tid att kolla och fota - uppskattas!

1 gillning

Läste en gammalt inlägg här på forumet och såg att du har en bul target 6:a, får man fråga hur den är att skjuta precision med om du ägnat någon tid till det? Har sneglat ett tag på target 6:an men inte stött på någon som äger den eller sett någon i verkligheten.Och hur verkar den va kvalitetsmässigt? Tacksam för svar.

Jag är också intresserad av vad leverantören sa? Spännande historia det här … :slight_smile:

Går sannolikt på garantin, om jag vill. Men har inte bestämt mig än om jag ska åtgärda det. Pistolen skjuter mycket bra, aldrig några eldavbrott osv. och att då börja passa in ny mantel känns lite onödigt. Märkena är mest estetiskt, har jag insett. Och då gör det ju mindre.

Köpte en beg. Target 6 för en dryg månad sedan. Har bara skjutit fält med den än så länge. Generellt överträffar den mina förväntningar hittills. Mycket hög kvalitetskänsla rakt igenom. Föregående ägare har skjutit en del precision med den med väldigt fina tävlingsresultat.
Har skjutit för lite med den för att personligen uttala mig om kvalitéten. Men upplever den som en väldigt solid pistol.