Nya skytteforum.com

Hej på Er,

Efter det problem som varit valde jag en ny forummotor.

Registrera dig på nytt, testa, eventuellt byts det här ut om det inte fungerar.

Det gamla forumet kommer importeras så snart jag har det klart. Jag kommer inte importera den gamla användarbasen.

Har ändrat följande

  • fått epost att fungera (förhoppningsvis)
  • slagit på https
  • bytt hostnamn till www.skytteforum.com vilket innebär att mailen borde komma med länk till www.skytteforum.com dock så verkar det som om bilderna som laddats upp tidigare slutat fungera … ladda upp igen vid behov

Finns också appar för android och iPhone , tillför inte så mycket

Sök på ”Discourse”

Länkar

Just nu så kan man inte ta bort egna poster med lägsta behörighetsnivån men klicka på “flagga” för att flagga

1 gillning

2017-12-19

  • Ändrade hur HTTPS fungerar då det var problem med inloggningar,
  • Lade till några färgskalan bli Alien Night som man kan välja i kontrollpanelen för användaren, verkar dock behövas ställa om lite färger för detta, återkommer

2018-02-04

  • uppdaterat till version v1.9.2 som är den senaste versionen, tog längre tid än jag trodde och strulade därav att servern var nere på förmiddagen. Verkar ha blivit snabbare i alla fall

2018-04-13:

  • Lagt till facebook login som alternativ
  • Uppdaterat servern skytteforum går på
  • Startade om pga problem med mailutskick

2018-06-10:

  • Nytt SSL Cert, det gamla hade gått ut och automatuppdateren crashade
  • Facebook login integrationen fungerar. MEN man måste gå gå in på www.skytteforum.com (alltså www. innan)

2018-09-17:

  • funderar på att uppgradera till version 2.1 som släppts. När tid medges. Mer information om 2.1 här och 2.0 här, för närvarande kör vi 1.9

2020-03-22: